Pagina's

maandag 1 juni 2015

Veilingen en een verregend uitje

Een tijdje geleden kreeg ik een emailtje van een veiling-site. Ik had al een aantal maanden me daar niet meer laten zien dus kreeg ik een leuk bedrag om toch maar weer eens een keer mee te bieden. Ik weet dat het een lokkertje is maar soms staan er leuke dingen op. Dus ik besloot om niet meer dan het gekregen bedrag uit te geven zodat het mij niets zou kosten. Op de site zag ik kaartjes staan voor een Italië Evenement in Haarzuilens. Het leek me heel erg leuk om mij een dag een beetje in Italië te wanen. Bovendien bedacht ik dat er waarschijnlijk ook veel eet-standjes zouden zijn die mij als fervente kookfanaat wel zouden inspireren. Dus deed ik een bod en ik won de kaartjes ook nog eens. Ik was alleen vergeten dat je ook nog administratiekosten moest betalen. Uiteindelijk betaalde ik dus €5 voor de kaartjes. Op zich is dat een heel redelijk bedrag natuurlijk.

Het evenement was afgelopen weekend. Vrijdag en zaterdag waren geen optie voor ons dus besloten we zondag te gaan. Zaterdagavond hoorde we dat het zou gaan regenen. Toch besloten we om te gaan want als je in Nederland besluit alleen nog maar met mooi weer op pad te gaan dan zit je toch best veel binnen. Dus we trokken warme kleren en laarzen aan, namen de paraplu mee en wij waren er klaar voor om ons onder te dompelen in Italiaanse sferen.

Uiteindelijk hebben we geluk gehad met het weer. De eerste 2,5 uur was het vrijwel droog op een paar druppels na. Alleen schrokken we ontzettend van de prijzen. Sinds wij financieel bewuster zijn gaan leven, denken we wat meer na over de prijzen. Dus vinden wij een fles olijfolie voor €19.50 duur. Dat vinden we ook van twee droge worsten voor €10. Of een potje pesto van minimaal €5,50. Het zal allemaal vast ontzettend lekker zijn maar wij kopen dit elders voor minder en dat is misschien wel net zo lekker of zelfs lekkerder. Zo kopen wij eens in de zoveel tijd een 5 liter blik Griekse olijfolie voor €27,50. De worstjes kopen we in Friesland. Voor nog geen €10 kopen we daar een tas vol en eten we daar een aardig tijdje van. En pesto kan ik ook zelf maken. Dus we dronken koffie, manlief at een cannolli en dochterlief een ijsje maar voor de rest namen we alleen een paar foldertjes mee. We genoten van de muziek en dochterlief leefde zich uit op het speelkussen en deed mee aan een kookworkshop. De eetstandjes lieten we ook vrij snel voor wat het was want te veel mensen. Dus toen de eerste druppels regen veranderde in een serieuze regenbui gingen wij weer naar huis. Het was mooi geweest.

Eenmaal thuis trokken we allemaal een warme joggingbroek aan en ploften op de bank met een warme kop koffie of thee. ’s Avonds maakte ik zelf pizza. En die smaakte ons prima.

Ik heb het tot nu toe 4x mee gedaan aan een veiling en 3x kwam er iets tussen waardoor we niet konden en dus eigenlijk geld hadden weggegooid. Dat is zonde. Gisteren voelde ook echt een beetje als een verplichting aan omdat we nu eenmaal de kaartjes hadden. Veilingsites, het is een slim doordacht marketing platform. Gisterenavond besloot ik dan ook om niet meer mee te doen met de veilingen. Ik besluit liever een paar dagen vantevoren of ik ergens naar toe wil en vaak vind je dan ook nog kaartjes met korting al dan niet via Marktplaats, Facebook pagina’s of een kortingsbon. Desondanks hebben we gisteren wel een leuke middag gehad. We vonden vooral de locatie prachtig. Dus willen we daar nog een keer naar toe om rond te wandelen. Alleen de veilingen laat ik voor wat het is.

1 opmerking: