Pagina's

dinsdag 28 april 2015

Een schuld minder en andere beslommeringen

Sinds donderdag stond er een groot bedrag op mijn rekening. De bonus en salaris waren weer binnen. Daar waar veel collega's fantaseren over hoe ze hun bonus aan vakantie en andere (leuke) dingen uitgeven, droom ik van hoeveel ik hier mee kan aflossen. Vandaag was dan de dag van de extra aflossing. Een aflossing die ook meteen zoden aan de dijk zet want ik heb mijn creditcard afgelost. Ik ben dus verlost van één creditcard. Helaas staat op de ander nog een bedrag open. Erfenis van bepaalde uitgaven en deels ook mijn burn-out. Ook aan deze creditcard heb ik nog een leuk bedrag kunnen overmaken. Als de Belastingdienst nu ook mijn teruggave over 2014 snel terug betaald dan komt er daar weer een einde in zicht. En dan is het een kwestie om de creditcard alleen te gebruiken wanneer absoluut noodzakelijk ofwel als ik mijn vitamines bestel in de Verenigde Staten. Maar ik ben blij dat ik er weer iets is afgelost. Dus mocht ik ook mijn cadeautje uitpakken die ik van een lieve mede-blogster had gehad. Binnenkort ga ik heerlijk bubbelen in bad, ook al kan ik er natuurlijk ook gewoon mee douchen. Dank je lief Kruidig Meisje.

De rest van de week was vooral dochterlief goed bezig. Zo hoorde we dat dochterlief zo goede voortgang boekt met logopedie dat we voor de zomervakantie er mee kunnen stoppen. Ze moet na drie maanden nog wel een keertje terug komen om te kijken hoe het dan gaat maar verwachting is dat ze geen verdere hulp meer nodig heeft. Wie had dat vorig jaar rond deze tijd gedacht? 
Blijkbaar zat dochterlief in een goede flow vorige week. Ze zit namelijk ook weer in een ander badje bij zwemles. Ineens zag ik vanachter het raam van de kantine dochterlief naar het andere badje lopen. Het hele koppie straalde van trots want ze had weer een nieuwe sticker voor haar zwemboekje. Het is toch weer een stapje dichter bij haar zwemdiploma. Apetrots belde ze oma. Oma beloofde een cadeautje  dus de dag van dochterlief kon niet meer kapot. 


Ook moeders (of beter ik) had weer wat meer geluk. Ik werd uitgenodigd voor een tweede gesprek. Dus binnenkort moet ik alles uit de kast trekken om een verpletterende indruk te maken. Ook werd ik benaderd voor een interim klus die achteraf niets voor mij was. Op werk zag ik dat op mijn nieuwe afdeling een positie is vrijgekomen dus ook daar ga ik achter aan. Ik voel me bij deze collega's prettig. Er heerst een rustige, cooperatieve sfeer en dat doet me erg goed. Nu nog hopen dat ik vrijdag de gelegenheid krijg van de bedrijfsarts om rustig verder te reintegreren. 

Op gezondheidsgebied ging het helaas wat minder. Ik snotterde en proestte de hele week wat af. Ik heb nu nog een wattehoofd en helaas ook lichte oorpijn. Toch kon dat gisteren de pret niet drukken om naar de vrijmarkt te gaan of beter gezegd een paradijs aan speelgoed voor dochterlief. We kwamen thuis met wat vormpjes voor de strijkkralen en een spelletje. Vooral het spelletje is een doorslaand succes. Ook kocht ik een stapel boeken voor minder dan EUR10. Ik kan voorlopig vooruit. En voor dochterlief kocht ik nog een jurkje met vestje en een trainingspakje. Dochterlief deed nog fanatiek mee aan de spelletjes dus moe maar voldaan kwamen we 's middags thuis.

Kortom ik probeer me te concentreren op de positieve dingen en te leven van dag tot dag. Nu maar hopen dat ik dit positieve gevoel vast houd. 

6 opmerkingen:

  1. Wat klinkt dat allemaal positief (behalve jouw gesnotter) !
    Fijn dat er op alle fronten een goede voortgang zit, en je mag idd trots zijn op je afgeloste creditcard! Die collega's die zo hoog van de toren blazen over hun plannen met de bonus, kunnen het trouwens moeilijker hebben dan ze laten blijken...

    Ik duim voor je, op een goede afloop bij je sollicitaties.
    Hopelijk krijg je door deze positieve flow weer wat weer vertrouwen dat alles goed komt, dat brengt dan ook meer rust.

    Lief dat Kruidig meisje een cadeautje had meegenomen, ik belandde onlangs toevallig op haar blog. Geniet maar van zulke kleine geluksmomenten! :)

    Hartelijke groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat er een creditcard is afgelost, dat scheelt je weer flink veel rente! Door het sneeuwbaleffect gaat het aflossen zo steeds sneller.
    Groetjes,
    Niet-bloggende-Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een positieve instelling heb jij als het aankomt op het aflossen van jullie schulden. Op deze manier gaan jullie het vast en zeker binnen 3 jaar halen. Hopelijk vind je snel een geschikte baan en kunnen jullie nog meer werken aan het aflossen van jullie schulden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeej!!! Geniet er lekker van, heb je verdiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hartstikke goed van je. (en nu vlug opzeggen die creditcard). Geniet van je goede moment. En van harte beterschap met je snotteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker gevoel is dat he...dichterbij schuldenloos zijn. Doe je heel goed. Geniet inderdaad van trots zijn op je eigen beleid. Compliment hoor.

    BeantwoordenVerwijderen