Pagina's

zaterdag 7 februari 2015

Verjaardagscadeau


Ik ben begin maart jarig. Ergens begin januari begint mijn moeder alvast te vragen wat ik voor mijn verjaardag wil hebben. Als ik net de feestdagen achter de rug heb, staat mijn hoofd naar alles behalve nog een feestje. Toch heb ik meestal wel een wenslijstje van kookboeken waar ik voor inspiratie uit kan putten. Dus elk jaar krijg ik dus een kookboek. Nu is dat wenslijstje inmiddels ook uitgeput. Want hoeveel bakboeken, vegan/ vegetarische boeken of andere culinaire kookboeken wil een mens hebben? Als ik zou willen, zou ik de komende 20 jaar elke dag iets anders kunnen koken als ik minitieus elk recept in mijn kookboeken zou uitproberen. Een soort Julie and Julia maar dan in het eggie. Dus een kookboek zal het dit jaar niet worden.

En toen realiseerde ik me ineens: ik heb eigenlijk helemaal niets nodig: niks, nada, noppes. Dat is een hele bevrijdend gedachte dat je zo tevreden bent of een beklemmende als je bedenkt dat je dus heel veel hebt. Ik persoonlijk kies voor de eerste gedachte want die is was positiever. Ik kwam dus met het idee dat het al leuk is dat ze er zal zijn op mijn verjaardag. Alleen daar kwam ik dus niet mee weg. Er moest en zou een cadeautje komen.

Op een middag liep ik met dochterlief door het winkelcentrum. Nu laat ik kledingzaken links liggen want ik heb genoeg in de kast hangen om nog jaren vooruit te kunnen. En ineens zag ik daar in een rek een heel mooie, creme-kleurig wit vest hangen. Zo'n oversized vest waar je heerlijk in weg kan kruipen. Nu heb ik genoeg vesten dus koud zal ik het niet hebben. Dus ik liep door en ik vergat het weer. Een week later liep ik weer langs de winkel. Het leek alsof het vest mijn naam riep. Om het voorgoed te kunnen vergeten, stapte ik de winkel in. En warempel het was ook nog eens mijn maat. De volgende keer dat ik mijn moeder sprak, vertelde ik haar over het vest. Ze wilde dat voor mijn verjaardag geven. Het duurt nog een maand voordat ik jarig ben maar het vest heb ik al en het is in één woord het fijnste vest dat ik ooit heb gehad.

Weet jij wat je voor je verjaardag wil? Of heb je eigenlijk ook geen wensen meer?

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk, zo'n vest, ik ben er ook dol op. Koop vaak eenzelfde model vest in meerdere kleuren, zo handig.
    Grappig dat je het vraagt van een verjaardagscadeau, ik kreeg deze week van zoon en schoondochter de vraag wat mijn man en ik voor onze verjaardagen willen (wij vieren die altijd samen, dit jaar op tweede Paasdag), maar wij kunnen eigenlijk ook niets bedenken. Misschien vragen we een dinerbon of een nachtje in een B&B.
    Ons andere favoriete cadeau is een boekenbon, maar die krijgen we vast wel van een aantal andere familieleden. Heerlijk voorspelbaar hè, maar wij vinden het helemaal niet erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook begin maart jarig en zelfs een kroonjaar, 3 maanden later krijg ik WAO/pensioen.
    Vriend vraagt net wat ik zou willen hebben. Voorlopig weet ik niks, behalve dat ik graag wil dat er dingen-in-huis gedaan worden in een sneller tempo dan nu gebeurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken dat 'jamaar niets nodig'. Gelukkig weten mensen op de een of andere manier nog wel altijd dingen te vinden waar ik echt blij van word ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met het boek Havermoutje zou ik toch wel blij gemaakt worden. Jarig in november. Ik ga het daarom zelf maar kopen :-)
    Groet,
    Jelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor mijn verjaardag zou ik graag een zelfstandig inkomen willen hebben. En daarmee het gevoel dat ik weer meedoe met de maatschappij.
    Of de jackpot gewonnen hebben. Ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen