Pagina's

donderdag 9 oktober 2014

Het is laagjes-weer

Dochterlief houdt van jurkjes. Sinds ze oud genoeg was om duidelijk te maken dat broeken echt geen optie meer waren, konden de broeken eigenlijk net zo goed in de ban. Met veel moeite kan ik haar soms toch ervan overtuigen dat een broek onder bepaalde omstandigheden echt beter is. Ze doet de broek dan ook aan maar zodra ze thuis rent ze zo snel mogelijk naar boven om toch weer een jurk aan te trekken. Werk je niet mee dan trekt ze desnoods een jurk uit de wasmand of trekt ze een verkleedjurk aan. Stel je namelijk voor dat je ook maar een minuut langer dan absoluut noodzakelijk een jurk aan trekt… dat doe je dus echt niet.

De laatste paar dagen was het niet echt warm maar ook niet heel erg koud. Alleen het was wel een beetje koud om slechts in een halflange legging onder je jurk buiten te spelen op het schoolplein. Dochterlief vertelde dan ook ’s middags dat ze het erg koud had. Ik kon haar niet ongelijk geven want ik stond die zelfde ochtend ook te bibberen op een tochtig perron terwijl ik op de trein stond te wachten. Dus ik voelde me enigszins schuldig dat ik het arme kind geen warmere kleren had aangetrokken. Het was ook meteen het moment om haar kledingkast in te duiken en alle zonnige zomerjurkjes op te bergen. Samen borgen we de zomerkleertjes op. De jurkjes die nu nog net konden maar aan de kleine kant waren, hebben we meteen in een zak gestopt. Of zoals dochter zegt die zijn voor een ander kindje. Na een half uurtje hadden we de switch van zomer- naar winterkleding gemaakt. Er hangen nog twee jurkjes en een rokje die voor halverwege het seizoen zijn. Daar redt ze het wel mee totdat ook deze echt te koud worden. Dit weekend doen we onze kast.

En wat schept mijn verbazing? De komende tijd is het best mild weer. Ik vind het altijd moeilijk als we zo tussen de seizoenen hangen. Wat doe je dan aan? Te warm nog voor maillots maar ’s ochtends ook weer te koud voor een halflange legging. Het wordt dus het betere laagjes weer. Rare is dat ik als zonliefhebber nu wel zoiets heb van laat het koude, gure weer maar komen onder het mom van dan hebben we dat ook maar weer gehad. En ach ergens heeft dat ook wel weer wat knus die lange donkere dagen.

4 opmerkingen:

  1. Ik laat alle zomerjurkjes altijd gewoon hangen totdat ze te klein zijn. Met een longsleeve en maillot eronder kan dat toch best?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kan op zich ook maar er zitten wel een paar hele dunne modelletjes tussen. Dat vind ik toch echt te koud voor haar.

      Verwijderen
  2. Leuke blog! We zitten in hetzelfde schuitje zag ik al. Ik zet je in mijn lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet wat je bedoelt! Het is inderdaad een lastige tussenfase. Vandaag wordt het bijvoorbeeld ook weer 18 graden!

    BeantwoordenVerwijderen