Pagina's

dinsdag 4 maart 2014

7 dingen waar ik niet zonder kan

Als je soms zo om je heen leest, dan lijk het alsof sommige blogsters heel gemakkelijk afscheid van dingen kunnen doen.  Soms lijkt het mij heerlijk om in een netjes opgeruimd huis te wonen. Ik heb me echter er al lang bij neergelegd dat dit nooit zal lukken. Ik steek niet zo in elkaar. Ik koester mijn spulletjes en vind het dan ook moeilijk om bepaalde dingen weg te doen. Toch als het erop aankomt kan ik natuurlijk best wel dingen weg doen, alles is betrekkelijk. Toch zijn er een aantal dingen die ik nooit weg zal doen. Hieronder een lijstje:

  • Mijn plat-geknuffelde teddybeer.  Ik heb deze beer sinds ik 3 jaar oud ben en we waren jaren lang onafscheidelijk. Elk verdrietje en elk griepje heeft hij samen met mij doorstaan. Hij mocht mee op reis. In de beginjaren werd beer vastgeklemd onder mijn arm meegenomen. Later verdween het in de koffer en werd hij op de plek van bestemming tevoorschijn getoverd. Inmiddels heeft beer een ereplekje naast mijn bed gekregen. Maar beer is dus heilig.

  • Het eerste babypakje van dochterlief. Ik denk dat dit weinig uitleg nodig heeft. De bedoeling is om dit pakje nog eens mooi in te lijsten.

  • Mijn doopjurkje. Het jurkje is kort en van kant maar tijdloos en schattig Dochterlief heeft het jurkje ook aangehad waarvan ik een prachtige foto heb gemaakt. Samen wil ik deze inlijsten.

  • De ring die ik van mijn moeder heb gehad ter herinnering aan de geboorte van dochterlief. Ik heb deze ring altijd om. Binnenin staat haar naam en geboortedatum gegraveerd. De ring hoort bij mij en staat symbool voor mijn dochter.    

  • De gouden ketting die ik van manlief heb gehad toen we elkaar net leerde kennen. Aan deze ketting zit nog een ringetje die van generatie op generatie over gaat aan de kant van de meisjes. Mijn oma heeft deze ring nog gedragen. Samen (ring en ketting) heb ik ze altijd om. 

  • De foto’s van de geboorte van dochterlief. Ook dit lijkt me wel duidelijk waarom.

  • Alle andere foto’s omdat dit een wandeling door memory lane is en hierdoor dierbare herinneringen weer naar boven komen.

Als ik dan nog eens verder nadenk dan vind ik andere dingen wel mooi maar in principe zou ik zonder kunnen. Van de bovenste zeven dingen zou ik het echter vreselijk vinden als deze verloren gaan. Ze hebben een grote emotionele waarde die onvervangbaar is. Het zijn dus dingen waarmee ik niet zonder zou kunnen.

Heb jij ook dingen waar je niet zonder kan?

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten