Pagina's

donderdag 10 oktober 2013

Lekker productief

Soms moet je dingen doen maar kom je daar gewoon niet aan toe. Vandaag had ik dus besloten om alles in één dag af te handelen. Als ik het slim aanpakte, kon ik alles zo plannen dat het op de route lag.

We begonnen de dag met dochterlief naar school brengen. Voordat ik haar de klas inbracht, checkte ik haar lade. Daarin worden namelijk werkjes maar ook brieven gestopt. Nu doet dochterlief niets liever dan tekenen en knutselen dus die ene keer per week dat ik haar naar school breng en dus ook de lade wordt gecheckt dan liggen er geheid wat werkjes in. Deze keer lag er iets heel kleurigs in. Ik wilde er naar kijken maar werd teruggefloten door dochterlief. Het was namelijk voor manlief. Ze had met heel wat plakken en knippen een taart voor hem gemaakt. Samen besloten we dat ik het thuis zou verstoppen en dat we het dan samen zouden inpakken en aan manlief zouden geven als hij over twee weken jarig is. Ik vond het heel lief dat ze daar aan had gedacht en ik denk dat manlief ook heel blij verrast zal zijn.

Toen dochterlief eenmaal in haar klas zat, begon ik met de lijst van dingen die ik wilde afwerken. Als eerste stond de mondhygiëniste op de lijst. Na een kleine drie kwartier stond ik weer buiten. De mondhygiëniste heeft haar praktijk in het zelfde pand als de gemeente. Daar moest ik zijn voor een uittreksel uit de Burgerlijke Stand. Dus de twee dingen kon ik mooi combineren. Toen snel naar  huis om een broodje te eten. Na snel wat te hebben gegeten, stapte ik in de auto om naar Haarlem te gaan. Ik moest mijn nieuwe leesbril ophalen. Ik dacht dat ik snel klaar zou zijn maar de glazen moesten nog gemonteerd worden. Ik werd gevraagd om na een half uurtje terug te komen. Dat werd dus een soort van verplicht winkelen. Vroeger kwam ik bijna wekelijks in Haarlem maar nu kun je het op één hand tellen hoe vaak ik daar per jaar kom. Ik besloot dus om een beetje te gaan wandelen. Wat was er in een jaar veel veranderd: veel winkels waren verdwenen om plaats te maken voor de grote namen. Jammer vind ik dat want ik houd nu juist zo van die kleine aparte winkeltjes die je niet in iedere stad terug vindt. Wel ging ik even naar binnen bij H&M en Zara. Ik ben duidelijk niets meer gewend want ik schrok van de prijzen. Dat krijg je als je bijna alles tweedehands koopt, dan verlies je het besef van de originele prijs. Wel vond ik de kinderkleding vooral van Zara erg leuk. Ik liep dus letterlijk te watertanden bij al dat moois. Gelukkig had ik erg weinig geld bij me dus al had ik gewild dan nog had ik het niet gekund vanwege de simpele reden niet genoeg geld bij me. Na een half uurtje kwam ik weer terug bij de opticien. De bril is prachtig geworden en ik kan nu een stuk scherper lezen. Dus ik ben er heel erg blij mee. 

Het volgende op mijn lijstje was meer een verwen-dingetje voor mezelf. Ik lees wekelijks het blog van de groene meisjes. Het is vooral een gezellig blog met allemaal duurzame producten, veel vintage winkeltips, binnenkijken in een huis ingericht met tweedehands spulletjes en soms vegan recepten. Maar ik vind het vooral gezellig om te lezen. Nu hadden de groene meisjes onlangs een leuke blog over The Vintage Store in Heemstede geschreven. Ik werd hierdoor erg nieuwsgierig dus ik wilde als ik daar toch een keer langsreed absoluut gaan kijken. Toegegeven het is een ontzettend leuke wel licht commerciële en hippe vintage winkel. Er hing ontzettend leuke kleding voor de wat kleinere maatjes maar helaas weinig voor maat 44/46. Dat heb ik dus altijd bij tweedehands kledingwinkels dus op één winkel na in Amsterdam, vermijd ik maar om nog in dit soort winkels naar kleding te kijken om niet spontaan boulimia neigingen te krijgen. Er was ook een verdieping vol meubilair. Daar had ik dus beter niet kunnen gaan kijken want ik heb staan kwijlen bij een rond/ ovaal vitrinekastje en een salontafel. Ook stond ergens in een verloren hoekje een prachtige spiegel. Maar vooral dat kastje dat had ik zo mee willen nemen. Alleen ik heb geen kastje nodig dus het zal blijven bij kwijlen. Ik liep de winkel zonder iets te kopen naar buiten. Toch ga ik daar nog wel een keer kijken want het is leuk om daar rond te snuffelen. 

Op weg terug naar huis, ben ik bij de Kringloop gestopt. Daar vond ik twee fotoalbums, een telraampje en kaarsen. Totale schade was iets meer dan EUR5. Dus ik kwam uiteindelijk wel met iets thuis. Ik was vooral blij met de albums want ik wil binnenkort weer verder gaan met foto's inplakken.

Nadat ik ook nog mijn biotas met groente en fruit had opgehaald en een paar boodschappen had gedaan, was ik blij toen ik weer mijn eigen huis binnen stapte. Ik plofte dan ook niet veel later moe maar voldaan op de bank neer met een kop koffie. 

Een uurtje later ben ik dochterlief iets eerder dan normaal gaan ophalen op de opvang. Zo hadden we samen ook nog even tijd om iets leuks te doen in plaats van meteen de keuken in te moeten rennen om te koken omdat dochterlief op tijd haar bed in moet liggen.

Inmiddels ligt dochterlief heerlijk te slapen. Morgen wordt namelijk een bijzondere dag voor haar. We gaan namelijk samen met de trein naar de Disney Mickey's Rocking Road Show met kaartjes die ik via een give-away heb gewonnen. Dat wordt morgen dus een leuke dag samen. 

3 opmerkingen:

  1. wow, jij bent zeker productief geweest! Zeker wel goed geslapen vannacht? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je efficiënt aangepakt. En wat handig dat die mondhygiëniste in het gemeentehuis zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen flauw idee waar je woont, maar Noppes in Velserbroek heeft een ruime voorraad kleding wat best mooi en schoon uitziet.

    BeantwoordenVerwijderen