Pagina's

maandag 7 oktober 2013

Goede vondsten en nogmaals de tomaten


Na twee weekenden vooral binnenhuis te zijn geweest, zijn we dit weekend veel buiten geweest. Het begon zaterdag goed met een bezoekje aan een tweedehands kinderkleding en speelgoedbeurs. Op zich heeft dochterlief niet heel erg veel meer nodig maar ik hoopte dat ik er goedkoop snowboots en regenlaarsjes kon vinden. De regenlaarsjes heeft ze namelijk op de opvang nodig waar ze veel buiten spelen maar waar het ook erg modderig kan zijn. Ouders worden dus gevraagd om een paar laarsjes daar neer te zetten. Dus de jacht op een stel goedkopen laarzen was zaterdag geopend. De laarsjes hebben we niet gevonden maar in een verloren hoekje onder een tafel zag ik wel een paar witte snowboots met bontje staan. Het was een maatje groter dan dochterlief nu draagt dus perfect voor groeiende voetjes. We pasten ze en dochterlief vond ze erg mooi. Dat ze dingen mooi vindt, is de laatste tijd vrij essentieel. Iets wat stom is in haar ogen, gaat nu niet zonder een ontzettend drama aan. Voorzichtig vroeg ik wat de verkoopster ervoor wilde hebben. Vrolijk antwoordde ze €1. Ik dacht dat ik het verkeerd hoorde maar ze vertelde er nog vrolijk achteraan dat ze dingen maar goedkoop verkoopt omdat ze het niet nog een jaar op zolder wilde hebben staan. Ook vond ze dat ze er niet meer voor kon vragen omdat de hiel licht was versleten. Dus de snowboots werden gekocht en we liepen verder over de beurs. Helaas was er verder niets voor ons. De paar kraampjes waar dan wel wat lag, daarvan vond ik dat ze te veel vroegen. Wel vond dochterlief in een grote doos bij een kraampje een prinsessejurk. Je weet wel zo’n afschuwelijk synthetisch ding.  De jurk mocht ook mee voor €1. Het hele weekend heeft ze dat ding gedragen. Ze heeft er nog net niet in liggen slapen maar als we dat hadden goed gevonden dan had ze dat ook nog gedaan.
 
Omdat we helemaal in de wolken waren van onze aankopen, reed ik ook naar een tweedehands kledingwinkel. Vroeger bracht ik daar wel eens kleding in. Als het dan verkocht werd kreeg ik 40% van de opbrengst. De kleding bleef 6 weken in de winkel hangen. Werd het niet verkocht dan kon je het weer ophalen of meegeven aan een goed doel. Vaak kocht ik van de opbrengst dan weer kleren voor dochterlief. Alleen deze keer schrok ik van de prijzen. Er hing een jurkje die ik via MP voor €5 had gekocht en waar ze daar bijna €17 voor vroegen. Voor dat geld kan ik ook een nieuwe jurk kopen. Eigenlijk hing er niets beneden de €10. Dat wat wel beneden die prijs was, vond ik of niet leuk of nog altijd te duur. Ook schoenen en laarzen waren ontzettend duur. De gemiddelde prijs lag rond €30 en dan zag je al de gebruiksporen. Blijkbaar doet de winkel het te goed want in het begin werden er niet zulke prijzen gevraagd. Gedesillusioneerd reed ik naar huis want ik vind het toch jammer dat een in eerste instantie leuke winkel nu een beetje haar doel voorbij gelopen is namelijk het aanbieden van kleding voor leuke prijsjes. Dochterlief maakte het allemaal niet zo veel uit want die was in de zevende hemel met haar prinsessejurk die we eerder op de rommelmarkt hadden gekocht..
 
Zaterdagmiddag ben ik ook nog de tuin ingegaan. De laatste tomaten zijn in de achtertuin geplukt. Ik heb nu een hele schaal vol groene tomaten die hopelijk nog rood kleuren. Ook had ik nog een hele schaal rode tomaten waarvan ik tomatensaus heb gemaakt. De tomaten uit eigen tuin hebben toch maar mooi zo’n 6 grote potten saus opgeleverd en 8 potjes chutney. Maar de planten konden dus worden weggehaald want meer dan een paar verschrompelde, bruine planten waren het niet meer. Het ruimde lekker op maar helaas zat op een gegeven moment wel de kliko vol. Dus hopelijk kan ik ergens deze week de laatste planten weghalen. Nu had mijn moeder deze week €20 aan mij gegeven met de boodschap dat ik daar eens iets leuks voor moest kopen. Nu alles uit is gebloeid ziet de tuin er een beetje kaal uit dus ik heb een paar plantjes en pompoenen gekocht. Het ziet er weer gezellig uit. Wel vraag ik me af of ik volgend jaar weer zo groots de moestuin aanpak. Nu alles weg is, is de tuin wel erg leeg. Ik vind het juist zo gezellig om naar wat groens te kijken. Ik heb een moestuinbak en heel veel potten. Ik kan daar ook heel wat groente in zetten. Dat is net  voldoende om het leuk te houden want dit jaar was het eigenlijk net iets te veel van het goede. Volgend jaar wordt het dus meer een combi van vaste planten en groente die hopelijk ook wat minder onderhoud vragen.
 
Dit rommelen in en om het huis vind ik heerlijk. Het heeft iets kneuterigs en gezellig. Het hoeft dus niet allemaal even groots te zijn om toch te kunnen genieten.
 
 

3 opmerkingen:

  1. 1 euro! Wat een fijn koopje. Wat een sympathieke mevrouw. Die rekent tenminste echt lage prijzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk, zo hoort het! Oh en die synthetische prinsesserommel, zucht, hier is er ook ieman niet uit te slaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, dat is echt een koopje snowboots voor maar 1 euro. Mooi dat ze dat zo deed, ik geef haar groot gelijk ook want anders moet ze alles weer meenemen naar huis en dan staat de rommel weer overal. En voor jouw een superkoopje zo!

    BeantwoordenVerwijderen