Pagina's

maandag 30 september 2013

Een goedkoop weekend

Ziek zijn of beter gezegd snipverkouden zijn, kan ook zo zijn voordelen hebben. Wij hebben namelijk bijna geen cent uitgegeven dit weekend omdat we alle drie te beroerd waren om naar buiten te gaan. Meer dan hangen op de bank met zijn allen, hebben we niet gedaan. De enige uitgave die wij hadden was een uitstapje naar de supermarkt om de broodnodige dingen te kopen. Dat dit uitstapje ook al te veel van het goede was, bewees het feit dat ik stond te tollen op mijn benen bij de kassa. Dus de rest van het weekend zijn we lekker binnen gebleven en lieten we het leven buiten aan ons voorbij gaan.

Toch is het wel jammer dat we te beroerd waren om nergens naar toe te gaan want uiteraard afgelopen weekend was er van alles te doen in de buurt. Zo konden we kiezen uit twee tweedehands kinderkleding en speelgoedbeurzen. Dochterlief heeft nog een paar t-shirts met lange mouwen nodig en ik had gehoopt om daar laarsjes te kunnen vinden. Helaas de beurs heeft het zonder ons moeten doen en Marktplaats is weer een koper rijker.
Ook bestond het lokale winkelcentrum zo veel jaar. Er was van alles georganiseerd met ook leuke activiteiten voor de kinderen. Bert en Ernie hebben we ook aan ons voorbij laten gaan.
Dan was er in de buurt dorpsfeest met wederom knutselmiddagen voor de kinderen en een kermis. We hebben binnen geknutseld en aan de herrie van alle kermisattracties moesten we even  niet denken.
Ook was er een eindje verderop een culinair festival. Allerlei lokale delicatessenwinkeltjes maar ook restaurants lieten zich van hun beste culinaire kant zien. Daar had ik erg graag naar toe gewild omdat ik dit soort dingen nu eenmaal leuk (en lekker) vind. Helaas ook dit hebben we niet gedaan omdat ik absoluut geen zin had om tussen al die mensen te schuifelen. In plaats daarvan heb ik gevulde speculaas bij de Appie gehaald vol met toevoegingen en e-spulletjes maar desondanks smaakte het erg lekker. 

Wat hebben we wel gedaan? We hebben geknutseld, geverfd en getekend. We hebben veel geslapen en op de bank gehangen. Tussendoor heb ik toch nog een hele grote pan groentesoep in elkaar weten te draaien en zijn we ook acht potjes tomatenchutney rijker. De chutney is gemaakt van de tomaten uit de tuin. Daarnaast hebben we een heel seizoen 4400 gekeken. Daar was alles wel mee gezegd. Voor de rest is het huis een rotzooi maar ik geloof dat dit echt wel weer ooit netjes eruit zal zien.

Vanochtend heb ik me op werk ziek gemeld. Ik geloof niet dat ik vandaag in staat was geweest om ook maar iets productief daar te doen. Daarnaast is kantoor omgetoverd tot een halve bouwval omdat er tussenwanden worden weggehaald voor de op handen staande interne verhuizing. Het is één grote stofboel, gehamer en getik dus daar. Morgen ga ik weer werken omdat ik mijn spullen moeten inpakken want er wordt verwacht dat we woensdag verhuisd zijn. 
Dochterlief is vandaag wel weer begonnen op school. Ze is nog steeds verkouden en haar oogjes zien er met crème nog steeds heel zielig uit maar voor de rest lijkt ze over te lopen van de energie. Dus ze gaat het vandaag weer proberen. 

Morgen komt ook mijn moeder. Woensdag zit ze bij de opname van de Postcodeloterij. Qua timing komt het niet slechter uit want ik voel me niet optimaal maar moet haar wel halen en brengen in Amsterdam. Bovendien kost een bezoek van mijn moeder mij altijd veel energie. Ze is meer dan welkom hoor en ik houd zielsveel van haar maar ze zit zo vol met verhalen dat ze non-stop praat. Tja en laat ik het nu juist even erg fijn vinden om het stil om me heen te hebben. Dus ik zal blij zijn als het donderdag is. Dan is alles hopelijk weer terug naar normaal, loopt iedereen weer gezond rond te huppelen en hebben we weer energie voor tien. 

1 opmerking:

  1. oooh jee, dat is niet fijn. balen van al die leuke dingen en sterkte voor woensdag!!!

    BeantwoordenVerwijderen