Pagina's

zondag 15 september 2013

Alles loopt op rolletjes weekend

Dit weekend had ik een lang weekend. Ik had mijn vrije woensdag omgeruild voor vrijdag omdat dochterlief een studiedag had. De intentie was om er gewoon een relaxed weekend van te maken en dat is gelukt.

Vrijdag begon met de kasten opruimen. Ik denk dat we de warme dagen weer gehad hebben voor dit jaar dus de zomerkleren gingen weer naar zolder. Van dochterlief haalde ik de kleertjes er tussenuit die nu al aan de krappe kant waren. Ik denk niet dat ze die volgend jaar nog aan kan. Ze gingen in een grote plastic zak. Die zak stond al een tijdje boven op zolder en het was een allegaartje van verschillende maten en seizoenen. Ik heb de winter- en zomerkleren nu in aparte zakken gedaan. Woensdag wil ik de zak met winterkleding samen met schoenen en speelgoed naar de Voedselbank brengen. Onlangs stond de Voedselbank eten in te zamelen bij de supermarkt. Ik heb ze toen gevraagd of ze ook kinderkleding konden gebruiken. Ze gaven aan met alles blij te zijn dus in plaats van te leuren met kledingpakketten op Marktplaats geef ik het veel liever weg aan iemand die het heel goed kan gebruiken. Ook de kleding in mijn eigen kast heb ik omgewisseld. Daar viel alleen niets af. Ik heb twee jaar geleden mijn kast eens goed opgeruimd en de kleding die ik niet meer aantrok aan een vriend meegegeven die ze vervolgens weer meeneemt naar Hongarije en het daar onder mensen verdeeld die het heel goed kunnen gebruiken. Mijn "oude" kleding heeft daar dus weer een goed nieuw leven. 

Zaterdag zijn dochterlief en ik naar de speeltuin van het tuincentrum geweest. Het kost mij een kop koffie maar beiden hebben we daar even een moment voor onszelf. Ik kan wegduiken in de vele tijdschriften die daar liggen en dochterlief vermaakt zich in de speeltuin. Na een uurtje lopen we dan alle twee huppelend naar buiten. 's Avonds zijn manlief en ik heerlijk onderuit gegaan op de bank bij een serie op dvd (4400). De serie is echt iets voor mij dus ik verheug me nu al op nog een aflevering vanavond.

Vandaag werden we wakker met stralende zon. Dat hield maar één ding in en dat is lekker naar buiten. De voortuin is weer netje en de kliko zit goed voel. Dochterlief was ondertussen met buurjongetje aan het spelen. Op een bepaald moment kwam mijn buurman naar buiten voor een babbeltje. Nu weet mijn buurman alles van computers en ik ben regelmatig de wanhoop nabij omdat zowel manlief als ik net geen digibeet zijn. Nu wil het zo dat wij een externe harde schijf hadden waar alle filmpjes en foto's van dochterlief als baby opstonden. Alleen ik kon niet meer op de harde schijf komen. De buurman wilde er wel even naar kijken. Hij was al blij met dit excuus om niet verder thuis op te hoeven te ruimen. Na een half uurtje kwam hij weer naar buiten. Hij kon wel op de harde schijf komen met een of ander apparaatje wat hij er tussen zette. Ik mocht het wel een dag lenen. Vanmiddag heb ik als een gek zitten kopiëren naar de laptop die nog zo goed als nieuw is en die ik van mijn moeder heb gehad. Alle bestanden van de externe harde schijf staan nu op de laptop en ik heb ook meteen de bestanden die op de desktop stonden naar de laptop gekopieerd. Na meer dan een jaar kon ik de filmpjes van dochterlief als baby weer zien. Licht geëmotioneerd heb ik er naar een paar zitten kijken. Ooh wat is het leuk om haar zo te zien liggen kraaien in haar wandelwagen en om haar te zien kruipen. De buurman heeft inmiddels zijn apparaatje weer terug maar ik kon hem wel zoenen zo blij was ik dat alles nu redelijk veilig op de laptop staat. De desktop is namelijk zo'n 8 jaar oud en wij verwachten dat die niet meer lang te leven heeft. Nu alleen nog een oplossing vinden dat de bestanden op de laptop ook weer ergens een back-up hebben. Alleen dat kan later.... 

Zo en nu als een gek de verf uit mijn haren wassen.



2 opmerkingen:

  1. Dat klinkt als een heerlijk lang weekend! Wat fijn dat je zo'n lieve buurman hebt.
    De serie 4400 vond ik erg leuk, wat minder leuk is is dat ze er zo maar mee zijn gestopt. Er zit dus geen einde aan. De serie Heroes lijkt er erg op en is veel leuker. Deze loopt ook langer door, is echt een aanrader ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken Heroes. Ik vond dat ook een fantastische serie. Jammer als ze ineens met een serie stoppen want dan moet jezelf invullen hoe bepaalde dingen aflopen.

      Verwijderen