Pagina's

vrijdag 1 maart 2013

Verjaardag

Vandaag heb ik een dagje vrij. Morgen ben ik namelijk jarig. Ter voorbereiding daarvan moet ik nog een aantal dingen doen. Daarnaast heb ik op het moment dat ik mijn eerste baan kreeg de traditie geïntroduceerd om op mijn verjaardag vrij te zijn. Nu valt dit keer mijn verjaardag op zaterdag maar ik vond dat ik wel een vrije dag had verdiend.

Eigenlijk vier ik mijn verjaardag niet of in hele bescheiden vorm. Vroeger gingen we uit eten en nu kook ik ’s avond wat lekkers. Alleen is er nu geen ontkomen meer aan met een overenthousiaste dochter om het echt te vieren. Dochterlief is namelijk al weken bezig met het “plannen” van mijn verjaardag. Ze is niet alleen bezig met mijn verjaardag maar ook met die van haar. We hebben haar namelijk verteld dat als ze jarig is geweest, ze naar school gaat. School is voor haar iets magisch. Ze kan bijna niet meer wachten tot het zo ver is. Aangezien ze pas in augustus voor de eerste keer naar school mag, wilden we haar een beetje een tijdsbesef meegeven. Dus we hebben nu een riedeltje verzonnen die ze regelmatig herhaalt. Het riedeltje komt erop neer dat eerst mama jarig is, dan komt de paashaas, dan gaan we naar opa en oma in Griekenland en dan is ze jarig. Mijn verjaardag werd voor haar dus een soort mijlpaal.

Inmiddels heeft ze begrepen dat het morgen zo ver is. De kleine dame heeft grootse plannen gemaakt voor haar moeder. Ze wilde eerst bloemen gaan plukken in de tuin. Toen ze er achter kwam dat die er nu nog niet zijn, werd manlief gecharterd. Vanmiddag gaan ze samen bloemen kopen. Ik ben benieuwd wat ze uitkiest. Ze wil ook dat het huis versierd wordt met slingers en ballonen. Ook heeft ze bedacht dat we vanmiddag samen taart gaan bakken. Ze vindt niets leuker om in pannen te roeren. Vanmiddag kan ze dus haar hart ophalen als ik deze brownies (zie hier) maak (en ze zijn verslavend lekker).

Ik vind het lief dat ze er zo mee bezig is. Het ontroert me ook want ze wil zo graag dat een leuk feest wordt. Het wordt in ieder geval voor haar en mij een onvergetelijke dag.

3 opmerkingen:

  1. Alvast hartelijk gefeliciteerd en veel plezier met de voorbereidingen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hier was dat ook altijd precies hetzelfde. Ook papa en mama moesten slingers hebben hangen met hun verjaardag. Toch was dat altijd mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog van harte gefeliciteerd!!
    Ik hoop dat je flink verwend bent door je man en dochter!

    BeantwoordenVerwijderen