Pagina's

woensdag 13 maart 2013

Kleine bezuinigingen

Nadat ik een paar dagen meer voor pampus had gelegen dan iets anders en vandaag weer eindelijk energie had, leek het mij een leuk idee om met dochterlief naar het tuincentrum te gaan. Ze vindt het altijd leuk om daar naar de bloemen en dieren te kijken en daarna in de speelhoek te verdwijnen. Blijkbaar dacht ze er vandaag heel anders over want ze wilde alleen maar binnen spelen. Dus er werd een oud laken op de grond gelegd, een paar sinaasappels en koekje gepakt, vervolgens haar beker thee en we moesten picknicken. Niet veel later werd ook haar theesetje erbij gehaald en met wat water hebben we dus een tijdje op de grond zitten tutten. Het scheelde mij weer een ritje met de auto want tuincentrum is anders niet makkelijk te bereiken. Dankzij dochter heb ik dus een paar liter benzine uitgespaard.

Zo doet sowieso goed mee aan de bezuinigingen want ze is eindelijk zindelijk. Althans ze krijgt nog wel een luier aan als ze gaat slapen en als we op pad gaan. De luier voor op pad wordt ook snel afgeschaft als het wat beter weer wordt maar om haar nu een blaasontsteking te bezorgen doordat ze in een kletsnatte broek in de vrieskou loopt, vind ik geen strak plan. Maar ik merk wel hoeveel geld het per maand scheelt om geen luiers meer te kopen. Meer dan een luier per dag hebben we niet meer nodig.

Vandaag gingen we ook lopend een paar boodschappen doen. Ze krijgt in de middag altijd een beker biologische appelsap. Gisterenmiddag riep ik dus heel enthousiast wil je appelsap drinken en je raadt het al er zaten nog maar een paar druppels sap in het pak. De hele avond heb ik gehoord mama appelsap is op he  en  nu moet je morgen nieuwe kopen. Nu ga ik niet voor één pak appelsap naar de winkel maar ik moest toch nog een paar dingen hebben dus op naar het winkelcentrum. Eenmaal de boodschappen gedaan, liep ik nog even de E.tos in. Ik koop daar vaak de aanbiedingen maar ook baby-producten. E.tos geeft babyzegels en met een vol velletje kun je dus producten gratis mee krijgen. Vaak zit er niks bij wat ik wil hebben dus ik had al een aardig tijdje twee volle zegelboekjes in mijn portemonnee zitten. En wat blijkt nu. Ze hadden nachtbroekjes voor kinderen die alleen nog maar 's nachts zo'n ding aan hebben op de zegels. Ik heb dus mijn zegeltjes verzilverd voor twee pakken. Nu maar hopen dat dit ook echt de laatste luiers zijn die in huis komen.

Ook kreeg ik vandaag de jaarrekening van E.ssent. Aarzelend maakte ik het open want helaas moest ik voor het water dit jaar wel bijbetalen. En wat blijkt: ik krijg geld terug namelijk €67. Het is dus nu een kwestie van de rekening begin april goed in de gaten houden en dan gaat het geld als het eenmaal gestort linae recta door naar de spaarrekening. 

Mijn moeder had ook een leuke verrassing. Ik had haar verteld dat ik de slaplantjes in een paar bakken wilde zetten en dat ik die het liefste wilde ophangen tegen de muur. Ik had op Pinterest gezien dat iemand met een dakgoot en een paar beugeltjes zo haar slaplanten verbouwde. Dat leek mij een leuk en goedkoop idee. Mijn moeder heeft echter nog een paar bakken staan dus die mag ik meenemen als we met Pasen in Fryslan zijn. Dus zo spaar ik ook weer het geld uit voor de dakgoten.

Ach en zo bespaar je op een koude maar zonnige woensdag toch weer een leuk bedrag. 

1 opmerking:

  1. Wat fijn allemaal zeg! Zindelijk worden kun je niet dwingen, dus daarom kun je er nu extra van genieten. Zeker nu je ook weer gratis luiers hebt gekregen, dat komt dan precies goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen