Pagina's

zaterdag 23 maart 2013

Een mini shopping-spree

Ik had me voorgenomen of dit weekend eens niet met werk bezig zijn. Net doen of het helemaal niet bestaat en lekker in huis tutten met dochterlief. Maar hoe hard ik ook mijn best doe, het blijft op de achtergrond doorzeuren. Dan weer ben ik boos en dan weer denk ik ach barst ook allemaal maar om vervolgens weer te denken ik zal jullie wel eens laten zien waartoe ik allemaal in staat ben. Overigens bij het laatste punt als gevolg dat ik dus het afvoerputje van de afdeling wordt want dat betekent dat ik alle projecten en klussen waar niemand zin in heeft of zijn handen niet aan durft te branden, ik zal moeten aanpakken. En laat ik nu toch helemaal niet goed zijn in het politieke spel. Ik ben meer van geen blabla, dit is het probleem, dat is mijn advies en hoe gaan we het aanpakken. Op een of andere manier werkt dat niet (goh je meent het). 

Maar goed in mijn poging om toch even werk helemaal te vergeten zijn dochterlief en ik vanmorgen op stap geweest. We waren alle twee vroeg op dus om 8.30 (dat is dus vroeg voor ons) zaten we met zijn tweetjes aan het ontbijt. Of beter gezegd ik zat aan het ontbijt en dochterlief kreeg geen hap door haar keeltje want haar darmpjes zitten weer eens ontzettend verstopt. Verder dan een paar hapjes pap kwam ze dus niet.

Na het ontbijt heb ik een boodschappenlijstje gemaakt en toen gingen we op pad. Eerst hebben we boodschappen gedaan. Daarna zijn we naar de Action gegaan voor verzorgingsproducten en nootjes (heb ik nodig voor mijn eigen (vegan) challenge). Vervolgens liepen we nog het winkelcentrum in voor de gezelligheid. Sinds een jaar is er een outlet-winkel met erg leuke kinderkleding. Ondanks dat het outlet is, vind ik het vaak nog te duur. Deze keer stond er echter een rek buiten met kinderkleding met alles voor €5. Een stemmetje in mijn hoofd zei doorlopen maar  toch nam mijn nieuwsgierigheid het over. Op het rek hing een spijkerbroek en een vestje. Dat had ze nog nodig dus ik heb het maar gekocht. Vervolgens vond ik bij Z.eeman nog een paar leuke leggings voor de zomer onder haar jurkjes of rokjes. Ook die had ze nodig. Alles bij elkaar was ik niet meer dan €20 kwijt. Kortom de schade viel mee.

Alleen de schade viel gisterenavond niet mee. Ik heb voor dochterlief twee paar zomerschoenen van Lelli Kelly online gekocht. Dat zijn van die typische meisjesschoenen met veel te veel glittertjes maar die dochterlief zo mooi vindt dat ze de schoenen het liefste nog in bed aan zou willen houden. Eén paar was met 50% afgeprijsd en het andere paar ging met 10% weg. Voordat ik bestelling plaatste heb ik nog op internet gezocht of ik ze echt niet ergens goedkoop kon krijgen maar elders was ik al snel zo'n kleine €30-€40 meer kwijt. Toen had ik gelukkig ook nog de geest om te googlen of er ergens voor deze webshop een kortingscode was. En jawel ik kreeg nog eens 10% van de totaalprijs af. Alles bij elkaar was het nog veel geld maar ze heeft wel schoenen nodig deze zomer. Dus we hebben alvast de helft van de kinderbijslag uitgegeven. En uiteindelijk is het daar ook voor bedoeld om aan je kind te besteden, ook al gaat het geld hier ook wel eens naar andere dingen toe. 

Dankzij mijn kleine shopping-spree, ben ik er wel achtergekomen dat er een bepaald patroon is. Daar waar de een meer gaat eten, ga ik dus graag shoppen als ik niet goed in mijn vel zit. Dat was wel een eye-opener want ik had me dat voorheen nooit echt gerealiseerd of wilde ik het me niet realiseren. Het is goed dat ik me er nu wel bewust van ben want dan kan ik dit wel aanpakken. Dat heb ik dan ook maar meteen gedaan. Morgen zou ik naar een stoffenbeurs gaan. Daar ga ik nu niet meer naar toe. Ik wilde daar stof kopen om een bankje dat voor het bed staat opnieuw te bekleden en voor een stoel die ik wil herstofferen. Alleen ik heb ook nog een bureautje in de schuur staan die moeten worden geverfd en vier paar stoelen die in de beits moeten. Dat zijn twee projectjes die veel dringender zijn dan zo'n stoel of bankje. Trouwens die stoel staat inmiddels al een kleine 10 jaar te wachten op nieuwe bekleding maar het is er nog steeds niet van gekomen (misschien al een vaag teken aan de wand dat dit ook nooit gebeurt). Dus ik heb nu besloten dat ik eerst die twee andere projectjes af maak en dat ik daarna maar eens keer naar stof moet gaan kijken. Ofwel onder het mom waarom geld uitgeven als je het niet (meteen) nodig hebt en als ik het eenmaal wel nodig heb dan wil ik misschien wel heel iets anders. 

Zo en nu ga ik toch maar eens proberen om de rest van het weekend net te doen alsof het eeuwigdurend is en dat maandag nooit komt. Fijn weekend allemaal!

P.S.: Wat overigens wel hielp in de reality budget check was dat manlief het niet (helemaal) eens was met mijn aankopen. Hij vond dat dit nog wel even had kunnen wachten. 

1 opmerking:

  1. Ja, maar soms is het ook gewoon leuk zoiets he. En als je met een kleine uitgave merkt dat ie niet echt nodig was zet het je ook weer 'op scherp' voor andere uitgaven deze week. Toch? ;)

    BeantwoordenVerwijderen