Pagina's

maandag 18 februari 2013

Zindelijk worden en Update familiebezoek

Wat een veel lieve reacties op mijn blogje van zaterdag. Dat had ik niet verwacht. Gisterenavond hebben manlief en ik afgesproken dat ik samen met dochterlief voor ongeveer 10 dagen in juni of juli naar mijn schoonouders zal gaan. Waarschijnlijk zal mijn schoonzus ook met haar dochtertje komen voor een aantal dagen waardoor ik ook een tolk in de buurt hebben. Deze week willen we het aan hen vertellen dat we deze zomer komen.

Dit weekend ben ik ook weer met dochterlief druk bezig geweest om haar zindelijk te krijgen. Het zindelijk worden is bij haar een lange weg. Deels komt dit door haar obstipatie problemen. Ze durfde een tijdje niet op het toilet te zitten. De veiligheid van de luier was voor haar een noodzaak om haar behoefte te kunnen doen ergens verstopt in een veilig hoekje. Het toilet was daarvoor een te open plek. Inmiddels doet ze wel plassen op het toilet of op het potje. Alleen als ze moe wordt dan wil ze toch wel weer heel graag die luier nog aan want dan vindt ze naar het toilet gaan toch nog wel een hele toestand. Ze is dus ergens tussen wel en niet zindelijk zijn. Iedere keer koop ik dus weer luiers in de hoop dat dit toch nu hopelijk echt de laatste zullen zijn.

Om het zindelijk worden een extra stimulans te geven, heb ik haar ooit een felroze Dora camper beloofd. Ze had deze een keer in een foldertje gezien en ze wilde deze wel heel erg graag hebben. In de verwachting dat dit vooruitzicht ook heel goed zou werken heb ik die toen ook gekocht en weggelegd voor het moment dat Madam zindelijk zou zijn. De Dora auto ligt inmiddels al aardig te verstoffen. Dochterlief weet niet dat de auto al in huis is, ze weet alleen dat ze deze pas krijgt als ze consequent naar het toilet gaat. Dat ze zich dat ook heel goed realiseert, laat ze duidelijk merken door regelmatig te herhalen dat ze de auto krijgt als ze alleen nog maar naar het toilet gaat.

Nu had ze onlangs weer wat anders gezien. Ze was er helemaal vol van en kon letterlijk over niets anders praten. Het ging om een spelletje Hippo Hap. Het spel bestaat uit vier nijlpaarden die balletjes opeten. Ze vond dat helemaal fantastisch. Dit weekend liep ik langs de speelgoedwinkel. Dochterlief wilde even kijken. Gelukkig kun je met haar ook een speelgoedwinkel inlopen zonder dat ze alles uit de rekken trekt en perse een cadeautje wil hebben. Voor haar is het vooral een erg leuk uitje. Tja en toen gebeurde het ze stond oog in oog met haar grote wens namelijk Hippo hap of thuis ook wel genoemd Happie Happie. En toen had ik ineens een ingeving, ze mocht het spelletje hebben maar dan alleen als ze mij beloofde om alleen nog maar het toilet te gaan. Het spel was zwaar afgeprijsd en niet veel duurder meer dan een pak luiers dus daarvoor hoefde ik het niet te laten. Ze beloofde met een heel serieus gezichtje dat ze dat zou doen. Dus het spel werd gekocht. Dochterlief liep huppelend de winkel uit met een grote tas. Tijdens het boodschappen doen, hield ze de tas dicht tegen ze aan. Eenmaal thuis liet ze apetrots haar spelletje zien aan papa en moest meteen alles uitgepakt worden en in elkaar worden gezet. En ze wilde meteen haar luier uit!!!!!

Het hele weekend ging ze braaf naar het toilet. Het hele weekend heeft ze met het spel gespeeld en had ze de grootste pret. Hopelijk was dit wat voor haar het duwtje in de rug om zindelijk te worden. Als extra duwtje krijgt ze vandaag ook een kalender verdeeld in vier weken. Elke keer als ze iets op de wc doet, mag ze een sticker plakken. Als ze vier weken lang zindelijk is, krijgt ze als beloning ook de roze auto. Hopelijk kunnen we de luierperiode dan definitief afsluiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten