Pagina's

zondag 20 januari 2013

Updeetje: een meevaller


Deze week schreef ik hier dat de buffer aangesproken moest worden omdat de eettafelstoelen moeten worden vervangen. Ik verwachtte dat ik ongeveer EUR150 voor 6 stoelen kwijt zou zijn. Als zoekende op Marktplaats had ik ook een aantal advertenties bewaard waar ik nog geen bod had gedaan maar die ik wel als mogelijke optie in mijn achterhoofd wilde houden. Op woensdagavond vertelde mijn man dat hij bepaalde stoelen toch wel erg leuk vond. Hij stelde voor om een bod te plaatsen van EUR50. De volgende dag kreeg ik een reactie van de koper. Hij ging akkoord. Ik ga ze volgende week halen. Ik ben helemaal blij. Ik ben niet alleen ver onder mijn budget gebleven maar ik vind de stoelen ook echt leuk. Het zijn vier Vintage stoelen van de Amsterdamse school. Ze lijken een klein beetje op de stoel van de foto, alleen zijn ze iets sierlijker. Het is niet helemaal de kleur die ik wilde hebben maar dat valt op te lossen met wat beits. Alleen zal dat beitsen even moeten wachten totdat het wat warmer wordt. Om dat nu in de vrieskou te staan daar voel ik niet veel voor. Binnen wil ik de troep niet hebben van het opschuren. Laat staan de lucht van de beits. Ooh en het meeste positieve is dat ik waarschijnlijk de stoelen kan betalen van mijn maandelijkse inkomsten. Dat is ook prettig. 

Vrijdag kreeg ik ook een brief van DUO. Mijn studiefinanciering is volledig afgelost. Dat wist ik al maar het is leuk om het op papier te zien staan. Het gaf me een ontzettend blij gevoel. Ik ga het bedrag dat ik hiervoor elke maand betaalde nu gebruiken om extra af te lossen op creditcard 2. 

Volgende week ga ik ook een grote aflossing doen op creditcard 1. Hiervoor ga ik wel mijn buffer aanspreken. Ik vind het jammer dat het geld daar maar staat te staan. Ik wil alles boven de EUR500 gebruiken voor het aflossen. Zo heb ik dan toch nog wat geld achter de hand mocht iets het begeven in huis. Ik wil namelijk niet lenen om bijvoorbeeld een wasmachine te vervangen. Als er geen onverwachte tegenvallers zijn, dan zou ik van creditcard 1 eind februari verlost zijn. En dat is een heel prettig vooruitzicht. 

Ik heb dan nog steeds twee leningen. Dat zijn dan ook meteen de grootste.  Toch gaat daar dan vanaf maart ook extra op afgelost worden dus langzaam zullen deze ook slinken. Ik ben er nog lang niet maar wat zal het een bevrijdend gevoel geven als er niks meer aan schulden openstaat. 

7 opmerkingen:

  1. Wat leuk, zo'n mazzeltje! en die brief.... inlijsten ;)
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijn gevoel moet dat zijn, dat zijn weer wat zorgen minder. Leuke meevaller ook die stoelen, soms sta je echt te kijken van de verkopers die met een laag bod akkoord gaan. Ik ben heel benieuwd hoe je stoelen uiteindelijk eruit gaan zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Duo al kwijt
    Creditcard eind februari kwijt
    JIJ GAAT HARTSTIKKE GOED!
    Vóóral zo doorgaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zult nu merken dat het (aflos) balletje steeds harder gaat rollen. De aflossingen kun je nu natuurlijk volledig focussen op je grote leningen, dus die gaan ook met lekker grote stappen naar beneden. En de rentewinst (de rente die je niet meer hoeft te betalen), gaat die ook richting extra aflossingen bij jou?

    Enne: veel plezier met je stoelen. Dat jullie er maar lekker en lang op mogen zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed!
    Leuke stoeltjes hoor.
    Je bent goed bezig.

    Groetjes Budget mama

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk als je dingen kunt afstrepen! Je komt er wel!

    BeantwoordenVerwijderen