Pagina's

dinsdag 22 januari 2013

Ogen die branden

Vandaag mochten dochterlief en ik naar de huisarts. Zij heeft als sinds haar 2e jaar last van obstipatie. Ik heb al 2 jaar last van brandende ogen. Voor beide "problemen" zijn we al eens naar de huisarts geweest. Dochterlief heeft inmiddels al een paar maanden zakjes met poeder die door haar drinken gaan. Sindsdien gaat het goed met haar. Op aanraden van de huisarts stoppen of verminderen we soms en dan gaat het steevast meteen mis. Het arme kind ligt dan dubbel van de pijn, haar eetlust vermindert en het is eigenlijk een zielig ziek vogeltje met buikkrampen totdat ze weer van alles is verlost. Stoppen is dus (nog) geen optie. Dus ze zal voorlopig nog een zakje poeder per dag door haar appelsap krijgen. Hopelijk komt er snel verandering in. Aan haar eetpatroon ligt het niet. Dochterlief drinkt goed en krijgt gevarieerde en vezelrijke maaltijden voorgeschoteld. Het zal wel erfelijk bepaald zijn want oma (mijn moeder) en mijn man hebben er ook last van.

Helaas zijn mijn ogen een ander verhaal. Mijn ogen begonnen ongeveer twee jaar geleden op te spellen. Aan het einde van een werkdag branden mijn ogen mijn hoofd uit. In het donker naar huis rijden, is ronduit vervelend met de tegenlichten van de auto's aan de andere kant van de weg. Overdag zet ik vaak mijn zonnebril op om reflectie te verminderen. Fel licht is dus ook lastig. Twee jaar geleden klopte ik dus bij de huisarts aan om over mijn klachten te praten. Ik kreeg druppeltjes nadat de diagnose was gesteld dat ik last had van droge ogen. Oorzaak kan de droge kantoorlucht zijn en veelvuldig gebruik van het beeldscherm. Ik liet mij ook een leesbril aanmeten. In het begin hielp dit allemaal prima en leek ik van mijn klachten verlost te zijn.

Helaas zijn de laatste paar maanden mijn klachten zo verergerd dat ik vaak vooral na een werkdag 's avonds amper uit mijn ogen kan kijken. Ik kan dan geen boek meer lezen of achter de computer zitten. Dat geeft dus een beperking aan mijn leven. Bepaalde dingen moet ik dus om mijn werkdagen heen gaan plannen.
Ik heb nu dus een verwijzing naar de oogarts op mijn zak. Ik heb meteen gebeld voor een afspraak en ik kan over twee weken al terecht. Ik hoop dat het meevalt. Mijn moeder heeft namelijk glaucoom. Haar klachten begonnen ook zo. Inmiddels is zij aan één oog blind. Dat wil ik dus echt niet maar ik  verwacht niet dat ik dat heb. Ik ben benieuwd wat de oogarts over twee weken te zeggen heeft.

Het lijkt wel of iedereen in de familie een abonnement op de oogarts heeft. Mijn moeder en man lopen al jaren bij de oogarts. Blijkbaar is het nu mijn beurt.

4 opmerkingen:

  1. Sinds een tijdje ben ik een 'stille volger' van jou weblog, maar nu moet ik echt even reageren.

    Mijn dochter heeft namelijk ook tijden last gehad van obstipatie. Eigenlijk vanaf dat ze een half jaar was totdat ze 3 was. Al die tijd heeft ze forlax gebruikt maar dat wil je natuurlijk ook niet altijd blijven gebruiken. Afgelopen zomer ben ik met haar, voor nog een aantal klachten, naar bioresonantie gegaan. Dit heeft haar zo onwijs geholpen. Na twee behandelingen en toch wat aanpassingen in haar voeding (geen suiker en geen melk meer en een probiotica gebruiken) was ze van de obstipatie af en na nog een derde behandeling was ze ook eindelijk van de eeuwige buikpijn af en nu heb ik een totaal ander kind. Het is geheel pijnloos maar wel wat zweverig :) Ik kreeg de tip van een kennisje en het is de beste stap ooit.

    Succes jullie beiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi, hier is een interessante site. Ik heb de link alvast op constipatie gezet, maar er staat heel veel meer op!
    http://natuur-en-gezondheid.skynetblogs.be/tag/darmverstopping

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn reactie is dat het misschien de moeite loont om naar een voedingstherapeut te gaan. Want ook al eet je gezond en gevarieerd, misschien zit er wel iets tussen dat je dochter niet goed verteert, zoals zuivel en kaas. Of misschien is tarwe wel de boosdoener.
    Want maanden poeder toevoegen lost alleen iets tijdelijks op, zeker omdat je schrijft dat de klachten meteen terugkomen als je met het poeder mindert.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte gewenst met je ogen. Ik hoop,dat je straks een bevredigende diagnose krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen