Pagina's

zaterdag 3 november 2012

Rommelen

Rommelmarkten ik ben er gek op. In mijn dorp vinden vier keer per jaar verschillende rommelmarkten plaats. De opbrengst gaat altijd deels naar het onderhoud van de lokale kerken, een uitje voor het plaatselijke bejaardentehuis en een aantal goede doelen. Ik ga graag naar deze markten want hier komen de "vergeten schatten van zolder"  tevoorschijn.

Deze week was het weer zover. Het plaatselijke bejaardentehuis had haar rommelmarkt. Het is altijd een leuke combi van tweedehands spulletjes, bloemen, zelfgemaakte spulletjes en eigen baksels. Ik ga er vooral naar toe voor de tweedehands spulletjes. Het is meestal een feest van herkenning want vaak zie ik daar spullen liggen die mij aan mijn jeugd herinneren en zelfs aan mijn eigen opa en oma. Zoek je nog boeken van Pinkeltje, Joop Terheul of Leni Saris dan ben je daar aan het goede adres. Maar ook op het gebied van blikken trommeltjes, zie ik daar vaak trommeltjes staan die mijn moeder ook heeft. Kortom een stukje nostalgie op steenworp afstand.

Vandaag ging ik met dochterlief er naar toe. Nu komt haar kijkhoogte niet verder dan de tweede plank van onder. Dat bewees een enorm voordeel te zijn want de kleine dame spotte meteen twee houten puzzels van Dora. Deze mochten mee voor €1,50. Dus ze liep apetrots met haar twee puzzels in een tas rond. Voor haar was het in ieder geval al geslaagd. Vervolgens vond ik nog een rieten boodschappenmand. Rood Kapje was er jaloers op geweest. Voor €0,50 mocht deze mee. Inmiddels heeft dochterlief de mand in beslag genomen en speelt ze er winkeltje mee. Onderweg naar buiten scoorde ze ook nog een gratis barbie. Zelf vond ik een oude speculaasplank. Ik was daar al een tijd naar op zoek dus ik kon mijn geluk niet op. Uiteindelijk was de "schade" €5 en hadden we saampjes een leuk uitstapje gehad. 

Volgende week is er weer een rommelmarkt. Deze markt is van één van de kerken in het dorp en een stuk massaler. Daar staan de mensen voor opening al op straat te wachten om binnen te mogen. Volgende week ga ik ook daar naar toe vooral om dan een paar leuke boeken te kopen. Ik kijk er nu al weer naar uit om door de zalen rond te struinen op zoek naar die verborgen schat in de rommel van een ander. Alleen ik ga daar wel met een budget naar toe. Ik mag niet meer dan €10 uitgeven.

Ben jij ook zo gek op rommelmarkten?

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk, dat rommelen op allerlei rommelmarkten, vooral de 'kleine' marktjes, die zijn het leukst!
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ooit naar de rommelmarkt in de Ijhallen geweest. Wat een desillusie. Het was vaak troep en veels te duur. Geef mij maar die kleine plaatselijke rommelmarktjes die zijn nog leuk. De grote zijn te commercieel.

      Verwijderen