Pagina's

dinsdag 4 september 2012

Van alles en nog wat.

De laatste paar dagen zat ik me eigenlijk af te vragen wat ik nu eigenlijk weet van consuminderen. Het meeste wat ik weet, is wat ik bij anderen heb gelezen. Een aantal dingen heb ik succesvol en minder succesvol proberen toe te passen. Ik denk dat ik uiteindelijk iedereen maar mee wil nemen in mijn strijd hoe ik probeer af te lossen. Dat gaat met vallen en opstaan. Ik zit momenteel weer meer in het vallen want er zitten financieel een paar tegenvallers. Binnenkort wil ik meer open zijn door een ticker te plaatsen en hopelijk geeft dat een "pijnlijk" inzicht in de stand van zaken maar ook een enorme stimulans als ik langzaam maar zeker het bedrag naar beneden zie gaan.

Toch weet ook ik wel een paar dingen waarmee ik anderen wellicht kan helpen. Ik ben gek op koken. Ik kan van weinig toch nog een heerlijke maaltijd maken. Koken is mijn passie. Zonder koken zou het leven voor mij een stuk saaier zijn. Om nu meteen iedereen met recepten om de oren te gooien is misschien ook niet de bedoeling. Wat gangbare producten voor mij zijn, zijn dat voor anderen misschien niet. Wel zijn er dingen die iedereen kan toepassen. Dus binnenkort een paar tips om in de keuken toe te passen.

Daarnaast weet ik wel het een ander van financiele producten. Beleggen en pensioenen hebben niet al te veel geheimen voor mij. Dus in de toekomst wil ik daar ook een keer aandacht aan besteden. Misschien door gewoon wat uitleg te geven hoe een en ander in elkaar steekt. Wellicht dat het helpt.

Vandaag overigens mezelf aangemeld om op een kinderbeurs binnenkort spulletjes te verkopen. Ik sta op de reservelijst maar hoop dat ik er toch nog een plaatsje krijg. De deelnamekosten zijn erg laag dus ik hoop daar mijn kinderspulletjes kwijt te raken. Momenteel probeer ik het via Marktplaats maar dat gaat met veel pijn en moeite. Er is simpelweg een enorm aanbod bij kinderen en babies. Daar ben ik als koper erg blij mee maar als verkoper voel ik me soms een beetje de naald in de hooiberg. Dus please laat me op die beurs kunnen staan. Ik wil daar ook met zelfgemaakte memoboarden gaan staan. Ik heb die een tijd geleden voor mijn dochter gemaakt. Ik heb daar veel complimentjes over ontvangen dus ik wil nu kijken of daar een klein marktje voor is. Dat zouden leuke extra inkomsten zijn die linae recta naar het aflospotje gaan.

4 opmerkingen:

  1. Het duurt nog even maar op koninginnedag kan je ook altijd veel kwijtraken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou het juist interessant vinden als je vertelt over het 'consumeeren' van bijv. jouw collega's. Over hoe jij schulden hebt gemaakt. Over hoe het is in de rat-race, keeping up with the Joneses en hoe jij dat deed. Waarom maakte je de keuzes die je toen maakte? Wat maakte dat je besloot dat het anders moest?
    Daarnaast blijf ik je volgen in de hoop te lezen hoe je schulden steeds kleiner worden en je steeds meer grip op je geld en je leven krijgt! Succes, ik lees je blog graag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je geeft me ineens een heleboel goede ideëen voor toekomstige blogjes waar ik zeker iets mee ga doen. En je hebt gelijk het is misschien ook wel eens goed om te bloggen over hoe je aan je schulden komt. Wellicht dat het anderen kan helpen om niet in de zelfde valkuil te vallen.

      Verwijderen
    2. Nou idd, lijkt me enorm leerzaam en interessant!

      Verwijderen