Pagina's

dinsdag 18 september 2012

Super initiatief: krijgdekleertjes

Ik maak niet snel reclame voor een site maar dit vind zo'n mooi initiatief dat ik het toch graag onder de aandacht wil brengen. Een paar Utrechtse dames kwamen met het idee om een site op te zetten waar ouders  kinderspullen kunnen ruilen met andere ouders. Kortom en nu citeer ik even letterlijk van de site http://www.krijgdekleertjes.nl/: wat jouw kinderen niet meer passen of gebruiken zet je op de site. In ruil daarvoor zoek je spullen die bij jouw kinderen passen. Voor een klein bedrag aan administratiekosten krijg je een heel pakket spullen in huis. Dat is duurzaam en voordelig.

Daarnaast steun je ook nog een goed doel. En nu we toch aan het citeren zijn, weer een citaat van de site: Iedere keer wanneer je een pakket geeft via KrijgdeKleertjes, gaat er 50 cent naar een goed doel. Je kunt dit doel straks kiezen uit een lijst van vier doelen. De doelen zijn allemaal gelieerd aan kinderen.

Ik vind het een ontzettend mooi initiatief. Ik ben zelfs een beetje jaloers dat ik zo iets zelf dan weer niet kan bedenken. Of het storm gaat lopen, ik heb geen idee. Ik wil zelf binnenkort wel een pakket aan gaan bieden en dan eens kijken of ik er tevreden over ben. Zo ja dan zou ik zo maar eens vaste klant kunnen gaan worden.

Overigens heb ik mij vandaag opgegeven om op een kinderkleding- en speelgoedbeurs te gaan staan met mijn spulletjes. Ik heb twee tafels gereserveerd waarvoor ik EUR8 betaal. Nou het moet raar lopen, wil ik die kosten er niet uit krijgen. Ik verwacht geen hoofdprijs voor de spulletjes te krijgen maar alle euros die het oplevert zijn mooi meegenomen. Nu ligt toch maar alles te verstoffen in dozen op zolder. De komende twee weken breng ik dus veel tijd op zolder door met alles uitzoeken. En nu maar hopen dat ik er afscheid van kan nemen want ik heb toch nog steeds moeite om afscheid te nemen van al die lieve kleine babykleertjes.

2 opmerkingen:

  1. Babykleertjes gaan meestal als een trein. Zeker in deze tijden. Ik was een paar jaar geleden al mijn te kleine kleding heel snel kwijt. Ik merk nu ook dat de grotere kleding prima loopt. Zoonlief is inmiddels 9, maar alles wat te klein is (en niet versleten of met vlekken) gaat mee naar de rommelmarkt en vaak ben ik het snel kwijt.

    En dan maar niet de hoofdprijs, maar elke euro is er toch mooi eentje extra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geef onverkoopbare kleertjes ook weg aan een vriend die in het buitenland woont. Hij geeft deze weer aan iemand in het dorp door die vervolgens alles verdeelt onder mensen die het hard nodig hebben. Zo maak ik iedereen blij want ik vind het zonde als dingen op zolder gaan verstoffen.

      Al heb ik wel een paar babykleertjes waar ik geen afscheid van kan nemen. Die doe ik een koffertje als mooie herinnering aan de babytijd. Die kleine mini-kleertjes blijven schattig.

      Verwijderen